Jdi na obsah Jdi na menu

Matematika 8.B

17.6. 2020

Lineární rovnice opakování

Vypočítejte ze zadání v tomto odkazu

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=c2tvbGFvbmRyZWpvdi5jenxodWQtaW5mb3xneDo3MzdiOGNmZWE2ZDZjNGJj

úlohy a,d, f, g, j, p, t, v, w.

​Termín pondělí 22. 6. .

Online hodina přes Webex v pátek nebude.

12.6. 2020

Mnohočleny opakování

Vypočítejte úlohy 1 abcd, 2 abc, 3abcd, 4 abcd, 5, 6 abcd podle zadání ve fotoalbu soubor -  mnohočleny_vzorce. 

​Termín středa 17. 6. 9:00.

Ve středu 17. 6. v 10:00 online hodina přes Webex.

10.6. 2020

Mnohočleny opakování

Vypočítejte úlohy 6, 7 podle zadání ve fotoalbu soubor -  mnohočleny_sč . 

​Termín pátek 12. 6. 9:00.

V pátek 12. 6. v 10:00 online hodina přes Webex.

 

8.6. 2020

Konstrukce lichoběžníků

Sestrojte úlohy 23, 32 podle zadání ve fotoalbu soubor -  lichoběžník_konstrukce. Vše v rozsahu náčrt, popis konstrukce, konstrukce. (e je úhlopříčka AC, f je úhlopříčka BD).

​Termín středa 10. 6. 9:00.

Ve středu 10. 6. v 10:00 online hodina přes Webex. Hodiny budou pravidelně každou středu a pátek od 10:00.(Týká se žáků, kteří nebudou chodit do školy.)

 

3.6. 2020

Konstrukce čtyřúhelníků

Sestrojte úlohy 9, 10 podle zadání ve fotoalbu soubor -  čtyřúhelníky_8_2. Vše v rozsahu náčrt, popis konstrukce, konstrukce.

Žáci, kteří nebyli na online hodině sestrojí i následující úlohy ve stejném rozsahu. (sestrojeno v rámci online výuky)

Sestrojte lichoběžníky podle zadání (rozbor při online výuce) EF ǁ‖ GH,

  1.  EFGH: │EF│ = 5,5 cm│FG│ = 3 cm│EG│ = 5 cm│GH│ = 2 cm
  2. EFGH: │EF│ = 5,5 cm│FG│ = 3 cm│EG│ = 5 cm│EH│ = 3,5 cm
  3. EFGH: │EF│ = 5,5 cm, │EH│ = 4 cm│GH│ = 3 cm< HEF│ = 60°
  4.  EFGH: │EF│ = 5,5 cm< EFG│ = 75°, v = 2 cm< HEF│ = 60°

Termín pondělí 8. 6. 9:00.

Ve středu 10. 6. v 10:00 online hodina přes Webex. Hodiny budou pravidelně každou středu a pátek od 10:00.(Týká se žáků, kteří nebudou chodit do školy.)

1.6. 2020

Konstrukce čtyřúhelníků

Sestrojte úlohy 1d, 2c, 4c podle zadání ve fotoalbu soubor -  čtyřúhelníky_8_1. Vše v rozsahu náčrt, popis konstrukce, konstrukce.

Žáci, kteří nebyli na online hodině sestrojí i cv. 1c, 2d, 3c ve stejném rozsahu. (sestrojeno v rámci online výuky)

Termín středa 3. 6. 9:00.

Ve středu 3. 6. v 10:00 výuka přes Webex.

27.5. 2020

Konstrukce čtyřúhelníků

Sestrojte úlohy podle zadání ve fotoalbu soubor -  konstrukce_4ú_8. Vše v rozsahu náčrt, popis konstrukce, konstrukce.

Termín pondělí 1. 6. 9:00.

V pondělí 1. 6. v 10:00 výuka přes Webex.

25.5. 2020

Konstrukce trojúhelníků

Sestrojte ∆ podle zadání (rozbor při online výuce)

  1. ∆ CDE: c = 4,6 cm, vc = 2 cm s pravým úhlem při vrcholu C
  2. ∆ ABC: a = 3,7 cm, tb = 3 cm, tc = 3,6 cm
  3. ∆ KLM: k = 5 cm, l = 5,8 cm, r = 4,2 cm (r je poloměr kružnice opsané)
  4.  ∆ XYZ: y = 45 mm, vx = 3,4 cm, vy = 4 cm

Náčrt, konstrukce, popis konstrukce. Termín středa 27. 5. 9:00.

Ve středu 27. 5. v 10:00 výuka přes Webex.

20.5. 2020

Konstrukce trojúhelníků

Sestrojte ∆ podle zadání

  1. ∆ ABC: a = 5 cm, c = 4 cm, va = 4 cm
  2. ∆ ABC: a = 7 cm, va = 3,8 cm, β = 68°
  3. ∆ KLM: k = 5,7 cm, tk = 4,7 cm, m = 4,2 cm
  4. ∆ OPQ: q = 52 mm, tq = 6,3 cm, β = 131°
  5. ∆ TUV: v = 40 mm, tv = 6 cm, vv = 3,5 cm

Náčrt, konstrukce, popis konstrukce. Termín pondělí 25. 5. 9:00.

V pondělí 25. 5. v 10:00 výuka přes Webex.

18.5. 2020

Konstrukce trojúhelníků

Sestrojit úlohy z fotoalba - fotka konstrukce_trojúhelníků_1 cv. 8. Vzorový příklad  1 /str. 67 v učebnici. Ti žáci, kteří byli na online výuce pouze cv. 8a. Náčrt, konstrukce, popis konstrukce. Termín středa 20. 5. 9:00.

Ve středu 20. 5. v 10:00 výuka přes Webex.

13.5. 2020

Množiny bodů dané vlastnosti, trojúhelníky

Sestrojit úlohy z fotoalba - fotka trojúhelníky_1 cv. 1 jen náčrty spolu s popisem útvaru, kde body C leží, fotka trojúhelníky_2 sestrojit všechny trojúhelníky v rozsahu náčrt, konstrukce, popis konstrukce, k tomu připsat podle které věty o shodnosti trojúhelníků konstrukce proběhla a vymyslet zadání každé úlohyKonstrukce pak projdeme společně v rámci online výuky ve pondělí.

V pondělí 18. 5. v 10:00 výuka přes Webex.

11.5. 2020

Množiny bodů dané vlastnosti

Sestrojit úlohy z fotoalba - fotka množiny_bodů 10.2 Množiny bodů v rovině př. 11, 12, 13, 14. Konstrukce pak projdeme společně v rámci online výuky ve středu.

Ve středu 13. 5. v 10:00 výuka přes Webex.

6.5. 2020

Množiny bodů dané vlastnosti

- ti, kteří se nezúčasnili online výuky, písemně do sešitu vypracují zápis látky podle kapitoly v učebnici str. 60 - 64 + cv. 1/58. Rozsah konstrukcí je náčrt, postup konstrukce, konstrukce. (Probráno v rámci online výuky.)

Všichni sestrojí úlohy z fotoalba - fotka množiny_bodů 10.2 Množiny bodů v rovině př. 4, 6, 8, 9, 10Termín pondělí 11. 5..

4.5. 2020

Thaletova věta

- sestrojit úlohy z fotoalba - fotka thaletova_veta př. 7b, 9 ∆ KLM s pravým úhlem při vrcholu M, 10b, 12 ∆ TUV. Rozsah konstrukcí je náčrt, postup konstrukce, konstrukce. Termín středa 6. 5..

Ve středu 6. 5. v 10:00 výuka přes Webex.

29.4. 2020

Thaletova věta

- odkaz na prezentaci https://slideplayer.cz/slide/3965430/

- úkol pro žáky, kteří se nezúčastnili online hodiny - Projít si prezentaci a zpracovat jako zápis do sešitu  - nadpis Thaletova věta, ze slidu, kde je samotná TV opsat obě věty, sestrojit obrázek, zkontrolovat měřením velikost úhlu při vrcholu C, projít konstrukce trojúhelníku a tečen z bodu ležícího vně kružnice ke kružnici.

- sestrojit úlohy 4b/27 (viz řešený příklad v prezentaci a cv. 3/27), 9d/28, 1/30 (viz řešený příklad v prezentaci a př. 1/28, př. 2/30). Rozsah konstrukcí je náčrt, postup konstrukce, konstrukce. Termín pondělí 4. 5..

 

27.4. 2020

Prostudovat v učebnici kapitolu Thaletova věta str. 24, písemně cv. 1/26 na mail do středy.

Ve středu 29.4. v 10:00 výuka na Webexu!!!

22.4. 2020

Vzájemná poloha přímky a kružnice

Online přes webex, nezúčastnivší se si projdou prezentaci: https://slideplayer.cz/slide/1953419/. Na základě této prezentace udělat zápis do sešitu spolu s úlohou 1 ze souboru kp ve fotoalbu a vypracovat do pátku úlohu č. 3  z téhož souboru . Z prezentace v mailu udělat zápis vzájemné polohy dvou přímek.Termín 24.4. .

20.4. 2020

Válec

Úlohy na známky - uč. cv. 5/47, 15/48. Kalkulačky jsou povoleny. Termín 21.4. 15:00.

Ve středu 22. 4. v 10:00 výuka přes Webex.

15.4. 2020

Válec

Vypočítat úlohy slide 13, 14 z prezentace, dále cv. 1/46, cv. 4, 6, 7/47 uč.. Zaokrouhlit až konečný výsledek na 1 desetinné místo (pouze pokud to je nutné). Kalkulačky jsou povoleny. Termín 19.4. .

Řešení úloh z 6. 4. je ve fotoalbu jako 8-1, 8-2. Sami si úlohy zkontrolujte, příp. opravte.

6.4. 2020

Válec

Projít prezentaci válce (zasláno přes E-žákovskou) a zapsat do sešitu potřebné názvosloví, načrtnout síť a potřebnými údaji, zapsat vzorce. Ze slidu 5 udělat úkol, vyfotit model a poslat, vypočítat úlohy slide 12. Zaokrouhlit až konečný výsledek na 1 desetinné místo (pouze pokud to je nutné). Kalkulačky jsou povoleny. Termín 14.4. .

2.4. 2020

Slovní úlohy kruh, kružnice

- postup: určíme, co budeme počítat (o, S, r, d), vybereme vhodný vzorec, zapíšeme, vypočítáme, odpovíme. Vhodný je náčrt úlohy.

- zadání: úlohy 5, 6, 11, 12, 13, 14, 15, pro zájemce i 16, 17

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=c2tvbGFvbmRyZWpvdi5jenxodWQtaW5mb3xneDo2M2U5ZGVlODUwMjdkZGRm

 

Termín - pondělí 6.4. .

30.3. 2020

Slovní úlohy kruh, kružnice

- postup: určíme, co budeme počítat (o, S, r, d), vybereme vhodný vzorec, zapíšeme, vypočítáme, odpovíme.

- zadání:

1.)  https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=c2tvbGFvbmRyZWpvdi5jenxodWQtaW5mb3xneDo2NGQ4NjcyNmExOTE3M2Qz - cv. 1, 8, 10, 13, 14

2.)  http://www.1zslovosice.cz/files/documents/48/17/procv8g_1.5%20obsah%20kruhu.pdf - cv. 5, 8, 9, 12

Termín - středa 1.4. .

 

27.3. 2020

Výpočet poloměru kruhu (kružnice) ze znalosti obvodu či obsahu

využijeme následující vzorce r=o/2p  a nebo r=√ (S/p)

kdo zvládne, může tyto vzorce zkontrolovat vyjádřením r jako neznámé ze vzorců pro výpočet obvodu a obsahu kruhu (kružnice)

Ve fotoalbu je fotka úloh Kruh, kružnice - poloměr - vyřešte úlohy 45 - bcdf, 46 - abcdf pro =3,14.

Výsledky nejpozději v neděli 29.3..

23.3. 2020

Procvičení látky, zadání zasláno emailem - Vypočítat a poslat do středy 23.3. do 20:00 následující cvičení: 

soubor 8G_1  cv. 1, 2, soubor 8G_5 cv. 1, 2

19.3. 2020

Na téma Vyjádření ... se ještě jednou podíváme, až se sejdeme ve škole. 

Od teď se vrhneme na učebnici geometrie. Při výpočtech můžete používat kalkulačkysmiley

Délka kružnice, obvod kruhu - prostudovat oddíl A/ str. 33, do sešitu zapsat vzorec o = 2r =p d   a p -  Ludolfovo číslo (viz str. 34, 39 uč.)  p=3,141592654........ = 3,14

opsat rámeček str. 32 nahoře, do sešitu vypočítat úlohy 1/32, 2/33

Obsah kruhu - prostudovat A/str. 34, do sešitu zapsat vzorec SKr2

vypočítat cv. 1, 2/35. Ke kontrole poslat nejpozději v neděli 22. 3.. 

16.3.2020

Téma: Vyjádření neznámé ze vzorce

Podívejte se na ukázkové video: https://www.youtube.com/watch?v=jdZWkIW-diw

Vyjadřování neznámé ze vzorce je osamostatnění neznámé na jedné straně vzorce za pomoci ekvivalentních úprav rovnic (tj. úprav, které jsme používali k výpočtu neznámé v rovnici).

Z přiloženého souboru v mailu pak řešte cvičení 1 , upravený vzorec využijte k výpočtu př. 2, dále pak stejný postup i pro cv. 9 - 10, 17 - 18, cv. 19.

12.3.2020

Dobrý den. Po dobu uzavření školy přecházíme na distanční výuku. Posílám úkoly na následující dny:

Řešení úloh o společné práci - řešení úloh z následujícího odkazu 

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=c2tvbGFvbmRyZWpvdi5jenxodWQtaW5mb3xneDoyNDEzOGMwZTg5OTcxY2U,

jedná se  o úlohy 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 21. Zadání mohou děti sdílet i prostřednictvím sociálních sítí.  

Zřídil jsem nový e-mail pro komunikaci v matematice -

matematika8bpohor@seznam.cz.

Na tento email prosím zaslat třeba pozdrav z emailové adresy žáka (dítěte), ať vytvoříme cestu pro komunikaci.

Pak zde budu odpovídat na dotazy k učivu. Děti na tento email budou posílat vyfocené řešení úloh ve školním sešitě (pro už zadané úlohy je termín v pondělí). Prosím o sdílení tohoto e-mailu v rámci třídy na sociálních sítích, ať se k této informaci dostanou všichni.

Děkuji Florík